AKTUALNOŚCI

DLACZEGO BILETY DO KINA SĄ TAKIE DROGIE?

26 LIPCA 2018

Z pewnością doskonale to znasz. Wybierasz się do kina ze znajomymi lub dziewczyną i za dwa bilety, napoje i popcorn płacisz prawie sto złotych. Ceny są jeszcze wyższe kiedy wybierasz się na seans 3D i musisz dopłacić za specjalne okulary. Dodatkowo przed każdą projekcją oglądasz 30 minut reklam, w związku z czym za każdym razem mógłbyś się spokojnie spóźniać nie przegapiając ani jednej sceny. Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego bilety w kinie nie są dwukrotnie tańsze?

slaczego bilety do kina sa teraz takie drogie

Dwa razy drożej niż dziesięć lat temu

Pod koniec zeszłej dekady za normalny bilet do kina płacono około 20 złotych, obecnie wartości te coraz częściej sięgają 40 złotych, a w przypadku najdroższych seansów ta psychologiczna bariera została już pokonana, a „normalne” ceny zaczynają się od 30 złotych za bilet. Co prawda można skorzystać z promocji, dzięki którym bilet kosztuje poniżej 15 złotych, są one jednak ograniczone do jednego dnia w tygodniu i kina wtedy pękają w szwach.

Musimy pamiętać, że kina to biznesy prywatne i od zmian ustrojowych, które miały miejsce w 1989 roku państwo nie ingeruje w ich działalności. Mniejsze kina w poszczególnych miastach zostały wchłonięte przez wielkie sieci, które z powodu małej konkurencji mogą wzajemnie dyktować ceny, co robią niezwykle skrupulatnie. Wahania cenowe pomiędzy Multikinem oraz Cinema City, dwoma gigantami na polskim rynku kinowym, są niezwykle małe i z roku na rok wzrastają w tym samym tempie.

Jak twierdzi Polski Instytut Sztuki Filmowej, w kieszeni pojedynczego kina zostaje około 50% ceny biletu. Druga połowa trafia do dystrybutora filmu, pokrywa opłaty licencyjne i odpowiednie podatki. Nadal pozostawia to jednak spory zarobek na każdym pojedynczym widzu, a tych każdego dnia, tygodnia i miesiąca jest naprawdę sporo.

Gdyby nie reklamy byłoby jeszcze drożej

Co ciekawe rzecznicy prasowi kin tłumaczą, że ceny dopasowane są do obecnych warunków rynkowych i inwestycji w nowe technologie, które w kinie zmieniają się bardzo dynamicznie. Co więcej, wycięcie z seansów bardzo długiego pasma reklam (które również z upływem lat mocno się wydłuża) spowodowałoby wzrost cen biletów nawet o kilkadziesiąt procent. Sam Helios w zeszłym roku na emisji reklam zarobił 28 mln złotych, a jest o wiele mniejszy od wspomnianych wcześniej multipleksów.

Właściciele kin wykorzystują fakt, że na seanse chodzimy coraz częściej i godzimy się na płacenie takiej sumy za bilet. Sytuację co prawda mogą zmienić w przyszłości powszechniejsze usługi wideo na życzenie i oficjalne serwisy streamingowe. Hity i nowości jednak nadal mają pierwszeństwo na dużym ekranie. Jeżeli to nie ulegnie zmianie, wtedy kina – szczególnie to sieciowe – nadal będą starały się jak najgłębiej wejść do naszych kieszeni.


Zapraszamy Cię do naszej grupy na Facebooku: Promocje finansowe, na których zarobisz.

Publikujemy w niej informacje na temat najbardziej opłacalnych promocji finansowych na rynku. Dokładnie analizujemy oferty i tłumaczymy co zrobić, aby na każdej promocji tylko i wyłącznie skorzystać.

Dołącz do grupy, a wszystkie oferty znajdziesz w jednym miejscu i zawsze będziesz na bieżąco z najkorzystniejszymi promocjami!


Zapisz się do naszego newslettera!
Wyślemy Ci wiadomość tylko wtedy, gdy na rynku pojawi się PRAWDZIWA OKAZJA. Dzięki niej zaoszczędzisz bądź powiększysz swoje oszczędności. Warto!

POWIEDZ NAM, CZEGO SZUKASZ A ZNAJDZIEMY DLA CIEBIE NAJLEPSZĄ OFERTĘ

WYPEŁNIJ FORMULARZ ODDZWONIMY DO CIEBIE!

W CONFRONTERZE MASZ WIELE SPOSOBÓW NA ZARABIANIE

PORÓWNAJ NAJLEPSZE LOKATY
PORÓWNAJ NAJLEPSZE LOKATY
4791 zadowolonych Klientów
NA KONCIE BANKOWYM
ZACZNIJ ZARABIAĆ
NA KONCIE BANKOWYM
11179 zadowolonych Klientów
NAJTAŃSZY KREDYT
WYBIERZ
NAJTAŃSZY KREDYT
6388 zadowolonych Klientów
Ta strona używa plików cookies. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z niniejszej witryny internetowej jest równoznaczne ze zgodą Czytaj więcej.