DORADCA KLIENTA

STRAJK NA LOTNISKU - CZY DOSTANIESZ ODSZKODOWANIE?

26 SIERPNIA 2018

Coraz więcej podróżujących decyduje się na przelot samolotem. Jest to bardzo wygodne, ale jak w każdym przypadku mogą pojawić się nieprzewidziane wcześniej problemy. Co zrobić w sytuacji, gdy trafimy na strajk na lotnisku lub opóźnienie lotu z innej przyczyny? Dowiedz się, czy dostaniesz wówczas odszkodowanie.

strajk na lotnisku

Odszkodowanie w przypadku strajku

Odwołanie lub opóźnienie lotów zdarza się z różnych powodów, może zdarzyć się ze względu warunki atmosferyczne, wypadki, strajki lub inne wydarzenie losowe. Sprawę uzyskania odszkodowania za odmowę przyjęcia pasażera na odkład lub odwołanie czy duże opóźnienie lotu reguluje rozporządzenie unijne. Do niedawna strajki były wydarzenie problematycznym, ponieważ linie lotniczy często unikały wypłat odszkodowań. Strajk był często przedstawiany jako wydarzenie, które linie lotnicze nie mogły przewidzieć ani uniknąć i jest okolicznością nadzwyczajną.

W kwietniu 2018 Trybunał Sprawiedliwości unii Europejskiej wydał nowe rozporządzenie. Spontaniczny strajk personelu linii lotniczych nie jest już traktowany jako wyjątkowa okoliczność niezależna od przewoźnika i nie zwalnia z konieczności wypłaty odszkodowania pasażerom poszkodowanym, którzy zwrócą się w porę o wypłatę należności.

W przypadku planowanego i zapowiadanego strajku na lotnisku sprawa wygląda inaczej. Jest on nadal traktowany jako okoliczność nadzwyczajna, która nie obciąża przewoźnika.

Jaka jest wysokość odszkodowania za opóźniony lot?

Przepisy unijne pozwalają pasażerom ubiegać się o odszkodowanie ryczałtowe za bardzo opóźnioną lub odwołaną podróż samolotem. Żądać rekompensaty finansowej mogą osoby, które musiały czekać na samolot ponad 3 godziny z winy przewoźnika. Zastanawiasz się, jakie kwoty wchodzą w grę? Rekompensata wynosi od 250 do 600 euro i jest zależna od długości trasy.

Sprawa finansowa to jednak nie wszystko. Masz prawo do opieki, posiłków, napojów oraz noclegu podczas oczekiwania na lot zastępczy. Jeśli nowy wylot wyznaczono na kolejny dzień, to poza miejscem pobytu przewoźnik musi zapewnić Ci transport na lotnisko oraz do hotelu, a także dwie darmowe rozmowy telefoniczne. Przewoźnika ma obowiązek zapewnić Ci najszybszy możliwy lot, biorąc pod uwagę również propozycje konkurencji. Mimo zapewnienia odpowiednich warunków przez przewoźnika, pasażerowi nadal należy się wypłata pieniędzy.

O odszkodowanie można obiegać się gdy:

  • - lot opóźnił się o co najmniej 3 godziny,
  • - samolot został odwołany do 14 dni przed wylotem,
  • - podróżujący z winy przewoźnika nie zdążył na przesiadkę i dotarły do miejsca docelowego co najmniej 3 godziny później.

Jak złożyć reklamację?

Kiedy chcesz uzyskać odszkodowanie, musisz złożyć odpowiedni wniosek, bez tej czynności nie zostanie wypłacona odpowiednia należność. Możemy sprawę załatwiać samodzielnie. Linie lotnicze wymagają różnego rodzaju dokumentów, a wniosek musi być przygotowany merytorycznie, aby wykluczyć dyskusję z przewoźnikiem. W znacznie trudniejszej sytuacji znajdują się osoby, które chcą ubiegać się o odszkodowanie u przewoźnika zagranicznego. W niektórych przypadkach sprawa może trafić na drogę sądową.

Pamiętaj, aby dbać o swój interes. Spontaniczny strajk lub inne wydarzenie opóźniające Twój lot może znacząco wpłynąć na komfort Twojej podróży oraz plany na kilka kolejnych dni, zatem ubieganie się o rekompensatę finansową oraz odpowiednie warunki oczekiwana na transport jest słusznym zachowaniem.


Tekst: Aleksandra Klement


Zapraszamy Cię do naszej grupy na Facebooku: Promocje finansowe, na których zarobisz.

Publikujemy w niej informacje na temat najbardziej opłacalnych promocji finansowych na rynku. Dokładnie analizujemy oferty i tłumaczymy co zrobić, aby na każdej promocji tylko i wyłącznie skorzystać.

Dołącz do grupy, a wszystkie oferty znajdziesz w jednym miejscu i zawsze będziesz na bieżąco z najkorzystniejszymi promocjami!


Zapisz się do naszego newslettera!
Wyślemy Ci wiadomość tylko wtedy, gdy na rynku pojawi się PRAWDZIWA OKAZJA. Dzięki niej zaoszczędzisz bądź powiększysz swoje oszczędności. Warto!

POWIEDZ NAM, CZEGO SZUKASZ A ZNAJDZIEMY DLA CIEBIE NAJLEPSZĄ OFERTĘ

WYPEŁNIJ FORMULARZ ODDZWONIMY DO CIEBIE!

W CONFRONTERZE MASZ WIELE SPOSOBÓW NA ZARABIANIE

PORÓWNAJ NAJLEPSZE LOKATY
PORÓWNAJ NAJLEPSZE LOKATY
4710 zadowolonych Klientów
NA KONCIE BANKOWYM
ZACZNIJ ZARABIAĆ
NA KONCIE BANKOWYM
10990 zadowolonych Klientów
NAJTAŃSZY KREDYT
WYBIERZ
NAJTAŃSZY KREDYT
6280 zadowolonych Klientów
Ta strona używa plików cookies. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies i rezygnacji z możliwości ich stosowania w swojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z niniejszej witryny internetowej jest równoznaczne ze zgodą Czytaj więcej.