AKTUALNOŚCI

POZNAJ ZMIANY W BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ

4 LISTOPADA 2019

Z dniem 14 września w życie weszła dyrektywa PSD2, która wymusiła na bankach stosowanie mocniejszych zabezpieczeń dotyczących uwierzytelniania i logowania klientów do bankowości internetowej. Zmiany dotyczą również płatności dokonywanych w sieci. Sprawdź, jakie zmiany zostały wprowadzone w bankowości elektronicznej oraz jak mogą wpłynąć na klienta indywidualnego.

zmiany w bankowosci elektronicznej

Zwiększenie ochrony konsumentów

Unijna dyrektywa PSD2 ma na celu przede wszystkim wzmożoną ochronę konsumentów i klientów korzystających z usług finansowych, dodatkowo ma być odpowiedzią na nadużycia finansowe występujące przy płatnościach internetowych oraz bezgotówkowych. Dla klienta oznacza to między innymi utrudnione logowanie do bankowości i konieczność dodatkowego uwierzytelniania, na przykład poprzez kod SMS.

Największe polskie banki od wielu miesięcy prowadziły kampanię informacyjną na temat wprowadzanych zmian, wysyłając do swoich klientów wiadomości mailowe, tłumacząc na czym będą polegać zmiany i jakim modyfikacjom ulegnie dotychczasowy sposób logowania.

Od 14 września logując się do swojej bankowości internetowej będziesz podawał nie tylko login i hasło, ale również kod otrzymany SMSem. Alternatywą będzie, będzie potwierdzenie dyspozycji logowania poprzez autoryzację przy wykorzystaniu aplikacji mobilnej na swoim smartfonie (powiązanej z bankowością internetową).

Różne podejścia do dyrektywy w PSD2

Jeżeli jesteś klientem kilku banków to musisz mieć na uwadze, że proces logowania po wejściu zmian PSD2 nie w każdym z nich jest identyczny. W przypadku niektórych instytucji istnieje możliwość stworzenia listy „zaufanych urządzeń” – dzięki temu dodatkowa autoryzacja będzie wymagana jedynie na początku lub od czasu do czasu.

Przykładowo PKO Bank Polski umożliwia autoryzację mobilną lub dwuetapowe logowanie przy wykorzystaniu kodu wysyłanego wiadomością SMS. Z kolei Pekao wymaga od swoich użytkowników, średnio co 90 dni, wpisania kodu SMS lub kodów wygenerowanych przez aplikację mobilną. Santander stawia natomiast na silne uwierzytelnienie przy każdym logowaniu – poza hasłem zabezpieczeniem ma być mPodpis, smsKod lub token (w przypadku dodanie urządzenia do listy zaufanych, wtedy uwierzytelnienie będzie wymagane nieregularnie).

Na stronie Twojego banku znajduje się informacja o zaktualizowanych metodach logowania. Jeżeli nie masz pewności, w jaki sposób działa zabezpieczenie, warto się z nią zapoznać lub zadzwonić na infolinię swojego usługodawcy, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.


Zapraszamy Cię do naszej strony na Facebooku: Confronter - porównywarka finansowa.

Codziennie publikujemy treści na temat wsparcia finansowego i nie tylko. Analizujemy oferty, przedstawiamy wiadomości finansowe, a także porady o oszczędzaniu.

Dołącz do naszych obserwatorów, aby być na bieżąco!


Zapisz się do naszego newslettera!
Wyślemy Ci wiadomość tylko wtedy, gdy na rynku pojawi się PRAWDZIWA OKAZJA. Dzięki niej zaoszczędzisz bądź powiększysz swoje oszczędności. Warto!

POWIEDZ NAM, CZEGO SZUKASZ A ZNAJDZIEMY DLA CIEBIE NAJLEPSZĄ OFERTĘ

WYPEŁNIJ FORMULARZ ODDZWONIMY DO CIEBIE!

W CONFRONTERZE MASZ WIELE SPOSOBÓW NA ZARABIANIE

PORÓWNAJ NAJLEPSZE LOKATY
PORÓWNAJ NAJLEPSZE LOKATY
11301 zadowolonych Klientów
NA KONCIE BANKOWYM
ZACZNIJ ZARABIAĆ
NA KONCIE BANKOWYM
26369 zadowolonych Klientów
NAJTAŃSZY KREDYT
WYBIERZ
NAJTAŃSZY KREDYT
15068 zadowolonych Klientów